Je mag nog zoveel content, persberichten en communicatiestrategieën bedenken. Als je nooit de impact van je campagne meet, dan weet je niet hoe je het volgende keer nog beter kan doen. Meten, evalueren en bijsturen is the only way to go.
Het belangrijkste van je campagne komt ná je campagne: wat heeft ze opgeleverd?
Eerst de impact meten
Een communicatiecampagne is een investering. Het is dus volstrekt normaal dat je wil weten of die wel iets opbrengt. Op korte termijn: welke Facebookpost kreeg de meeste likes? Op lange termijn: hoeveel producten heb ik extra verkocht?
Twoons monitort dashboards, neemt enquêtes af en stuurt bij. Quick wins passen we direct toe. Andere learnings nemen we mee naar volgende campagnes.
Daarna de impact verhogen
Eigenlijk is het simpel: het effect van je campagne verhoog je door continu te meten. En dat dóén we dus ook. Zelfs als we je campagne hebben bijgestuurd, blijven we analyseren. En opnieuw bijsturen. En opnieuw analyseren. Enzovoort.
Online gaat dat redelijk snel, maar ook offline meet Twoons de impact van je campagne. Steeg de verkoop na je persbericht? Welke versie van je mailing scoorde het best? Hoeveel offerte-aanvragen kwamen er binnen na je blogartikel? We volgen het op de voet.